Horeca Nederland niet blij met bierstunt Grolsch

Koninklijke Horeca Nederland is niet blij met een actie van bierbrouwer Grolsch uit Enschede in cafés komende zomer.

Het is de bedoeling dat cafés die Grolsch schenken deze zomer twee bier voor de prijs van één aanbieden. Voorzitter Lodewijk van Grinten van Koninklijke Horeca Nederland laat via Twitter weten dat zijn organisatie 'prijsstunts met met alcohol ongepast en ongewenst' vindt. De voorzitter schrijft bovendien dat veel ondernemers de actie niet willen, maar onder druk geen protest durven laten horen tegen de, volgens Koninklijke Horeca Nederland, opgelegde actie.

 

In een reactie in de Twentsche Courant Tubantia laat Grolsch weten de actie te betreuren. 'De actie wordt juist opgezet om meer gasten naar de horeca te trekken. We weten immers met z’n allen dat zowel veel consumenten als de horeca het moeilijk hebben door de crisis'. De brouwer zegt niet de afspraken over stunten met bier te schenden. 'De actie die Grolsch in voorbereiding heeft, kent het principe 2 glazen Grolsch voor de prijs van 1. Er is geen sprake van gratis bier verstrekken of onverantwoorde consumptie. De actie is volledig in lijn met de geldende Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken. Horecagelegenheden hebben zelf de keuze of ze al dan niet willen meedoen aan deze actie. Het is dus geen ‘opgelegde’ actie, zoals KHN dit verwoordt.'

 

 

Meer over dit onderwerp:
Nieuws
Deel dit artikel:

Reageren