Nieuws

Ziggo hekelt communicatie Reggefiber uit Rijssen

Ziggo hekelt communicatie Reggefiber
Ziggo hekelt communicatie Reggefiber
Kabelmaatschappij Ziggo is een publiciteitsoffensief tegen Reggefiber uit Rijssen begonnen, zo meldt de NOS.
Volgens Ziggo krijgen mensen onterecht te horen dat het huidige kabelnetwerk niet toekomstbestendig is. Volgens glasvezelbedrijf Reggefiber - van de Rijssense ondernemer Dik Wessels - is glasvezel 'het netwerk van de toekomst'. Ziggo gaat nu fel in de tegenaanval. "Glasvezel is overbodig. Met kabel bent u even goed voorbereid op de toekomst als met glasvezel", stelt het bedrijf in folders. Ziggo verwijst daarbij naar onderzoek van de Consumentenbond.
In gebieden waar Ziggo actief is en er overwogen wordt om op korte termijn glasvezel aan te leggen, verspreidt het bedrijf folders, hangt het reclameposters op en worden mensen aangesproken om niet voor glasvezel te kiezen. Glasvezel-aanbieders voeren juist campagne om zo veel mogelijk mensen zich te laten inschrijven voor glasvezel. Als 30 procent van de bewoners zich inschrijft, gaat de aanleg van glasvezel namelijk door.

Sneller

"We vinden de boodschap van Reggefiber misleidend. Ons internet is op dit moment vaak veel sneller dan dat van glasvezel", zegt Erik van Doeselaar van Ziggo tegen de NOS. Hij zegt dat Ziggo al vaker tegen Reggefiber heeft geklaagd over de communicatie. "Iedereen mag zelf weten of ze overstappen of niet, maar we zeggen alleen wel: 'Het internet zal niet beter zijn dan dat wat je nu hebt'", aldus van Doeselaar.

Eigen verhaal

Zo'n 1,5 miljoen huishoudens zijn inmiddels aangesloten op glasvezel. Analistenbureau Telecompaper denkt dat als de groei doorzet er in 2017 3,5 miljoen huishoudens verbonden zijn met het glasvezelnetwerk.
Reggefiber wil tegenover de NOS niet reageren op het publiciteitsoffensief van Ziggo. "Wij concentreren ons liever op ons eigen verhaal", aldus een woordvoerder.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.