Nieuws

Directeur Julius ter Haar diep bedroefd over faillissement Oad

Directeur Julius ter Haar van Oad heeft vanmiddag met pijn in zijn hart zijn personeel ingelicht over het faillissement van de reisorganisatie. Hij legt de schuld bij de Rabobank, die Oad de tijd niet zou hebben gegund om financiële zaken voor elkaar te krijgen.
"Uiteindelijk nekt de crisis ons", zegt Ter Haar. "Mensen gaan minder op vakantie en dat merken we. Dat heeft geleid tot een andere strategie: meer online boeken en minder via de winkels. Dat ging voortvarend, totdat de bank met de mededeling kwam dat er een kapitaalinjectie moest komen".

Niet genoeg tijd voor de transformatie

Volgens Ter Haar was Oad heel dichtbij een oplossing met externe financiers, maar kon dat proces niet af worden gemaakt door de strenge deadline die de bank had gesteld. "We hebben niet de tijd gekregen die nodig was om datgene voor elkaar te krijgen waardoor Oad in de toekomst verder kon" zegt Ter Haar. "De transformatie heeft een abrupt einde gekregen".

Totale schok voor het personeel

Voor het personeel is het faillissement een totale schok. "Vanmiddag heb ik samen met mijn zus het faillissement aangekondigd. De reactie was overweldigend, daaruit blijkt de warmte van het personeel voor het bedrijf. Het is nu echt onbeschrijfelijk, we hebben zo enorm hard gewerkt de afgelopen weken, de verslagenheid is echt enorm".
Er wordt gekeken naar de mogelijkheden voor een doorstart, maar Ter Haar kan en wil daar nu nog niet op ingaan. "Dat is voor morgen". De afwikkeling van de reizen die al zijn geboekt, wordt bepaald door de SGR en is daarmee volgens Ter Haar in goede handen.
 

Bekijk ook het dossier 'Faillissement Oad Reizen'.

Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.