'Rabobank voelt zich niet verantwoordelijk voor faillissement Oad'

De Rabobank voelt zich niet schuldig aan het faillissement van Oad Reizen in Holten. Dat zegt een woordvoerder van de bank in de Twentsche Courant Tubantia.

De bank bestrijdt dat Oad niet genoeg tijd heeft gekregen om te zoeken naar externe financiers. Volgens OAD-directeur Julius ter Haar waren die externe financiers gevonden, maar stelde de bank een te strakke deadline waardoor een principe-akkoord met de financiers niet kon worden uitgewerkt. Daarom moest Oad het faillissement aanvragen.

Niet de stekker eruit getrokken

Woordvoerder Loman van de Rabobank spreekt dat tegen. "Er wordt wel vaker in zulke situaties gezegd: de bank heeft de stekker eruit getrokken. Maar de realiteit is dan vaak wel iets anders", zegt woordvoerder Loman van de Rabobank.

De woordvoerder snapt de frustratie bij Oad, maar voelde toch de behoefte om uitspraken van directeur Julius ter Haar te nuanceren. "Ik moet echt tegenspreken dat we hen onvoldoende tijd hebben gegeven. Er is een heel lang traject aan voorafgegaan. Wij zijn namelijk altijd bereid om mee te werken aan oplossingen, zelfs om vijf voor twaalf. Wij hebben ook de plicht dat wij geen onverantwoorde verliezen blijven financieren."

Reageer ook op de Stelling van de Dag: 'De bank had Oad moeten helpen'.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via een WhatsApp-bericht: 06 - 57 03 33 33.

Meer over dit onderwerp:
Nieuws Faillissement Oad Reizen Dossiers
Deel dit artikel:

Reageren