Nieuws

Veel passagiers nog in onzekerheid over hun Oad-reis

Bus Oad
Bus Oad
Veel passagiers die een reis geboekt hadden via Oad weten niet waar ze aan toe zijn. Dat blijkt uit ervaringen van reizigers en uit de informatie van reisbureau's, Oad en SGR.
Het failliete Oad Reizen maakte vanmorgen bekend dat alle reizen waarvoor nog geen reisdocumenten waren verstrekt geannuleerd zijn en dat reizigers die al wel reispapieren hebben wordt afgeraden om te vertrekken. Oad schrijft op de website: "Klanten die besluiten dit advies te volgen en niet vertrekken, moeten hun reis annuleren bij hun reisbureau of bij Oad. In dat geval wordt de betaalde reissom door de SGR teruggestort."
SGR publiceerde later op de eigen website ook over de problemen voor Oad-klanten, maar zegt: "Lijndiensttickets waarvoor de e-tickets al aan u zijn verstrekt zijn kunnen gebruikt worden. Houdt u er dan rekening mee dat uw hotel mogelijk niet betaald is en door u ter plaatse alsnog moet worden betaald. Bewaar uw betaalbewijs, na terugkomst kunt u deze meerkosten bij SGR claimen."

Bij reisbureaus nog onduidelijkheid

Het lijkt dus duidelijk. Geen reispapieren, geen vakantie met Oad. Wel reispapieren, dan de keus: Of annuleren, geld claimen bij SGR en een nieuwe reis (laten) boeken, of de gok nemen en in geval er alsnog extra betaald moet worden voor de accommodatie dat geld na terugkomst claimen bij SGR. Toch gaan reisbureaus nog verschillend om met de informatie. Zo krijgen klanten bij reisbureaus te horen dat ze de reis beter niet kunnen annuleren. Oad Reizen en SGR proberen het duidelijker te krijgen voor de passagiers.

Bekijk ook het dossier 'Faillissement Oad Reizen'.

Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.