Nieuws

Hulp aan klanten en belangstelling voor chauffeurs Oad Holten

Er is genoeg geld om de gedupeerde klanten van het failliete Oad schadeloos te stellen. Dat laat Stichting Garantiefonds Reizen SGR weten.
Onder de klanten van Oad heerst nog steeds onduidelijkheid. Sommige reizigers zijn door hoteleigenaars gedwongen om bij te betalen. Vooral in Turkije lijken er problemen te zijn.

Vakantiegangers roemen chauffeurs

In het Gelderse Beek kwamen vandaag zeven Oad-bussen met reizigers terug van vakantie. De vakantiegangers roemen de manier waarop de buschauffeurs en de hostesses hen hebben geïnformeerd over het faillissement. Ze zeggen dat ze er geen nadelige gevolgen van hebben gehad.   

Welkom in Disneyland Parijs
Ook bij Disneyland Parijs hoeven de Oad-klanten niets te merken van het plotselinge bankroet. Disney Netherlands zegt op haar website dat mensen die via Oad een reis naar Disneyland Parijs hebben geboekt gewoon welkom zijn. Oad was de enige in Nederland die reizen naar Disneyland aanbiedt.
De curatoren raadden vandaag mensen af naar hun reisbestemming te gaan omdat dit vanwege het faillissement van Oad problemen op zou kunnen leveren. Dat advies geldt volgens Disney dus niet voor haar park.

'Gebo heeft interesse'
De curatoren praten intussen over een doorstart. De Twentsche Courant Tubantia weet dat Gebo Tours uit Nieuwleusen belangstelling heeft, niet voor het  hele bedrijf maar alleen voor het touringcarbedrijf.  "Ik heb belang bij onderdelen van Oad", bevestigt directeur Bert de Roo van Gebo Tours en Effe Weg in de krant. "Goede chauffeurs kunnen we altijd gebruiken. En die had Oad zeker, daar werkten heel ervaren mensen."
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.