nieuws
"Educatieve logo's Grolsch een alternatieve vorm van marketing"
De waarschuwing voor het gebruik van alcohol op de flesjes van bierbrouwer Grolsch is een verkapte vorm van reclame. Dat zegt directeur Wim van Dalen van STAP, het Nederlands instituut voor alcoholbeleid, in gesprek met de NOS.
Bierbrouwer Grolsch gaat op de etiketten van bierflesjes symbolen plaatsen die staan voor 'geen alcohol voor minderjarigen', 'geen alcohol tijdens zwangerschap' en 'geen alcohol in het verkeer'. De brouwer noemt het zelf educatieve logo's. Een goede zaak zou je zeggen, maar volgens STAP stelt de waarschuwing weinig voor.
Directeur Van Dalen van STAP noemt het een alternatieve vorm van marketing. De waarschuwingen zijn al overbekend zegt hij en: "ze zullen er nooit op zetten dat het kankerverwekkend of verslavend is." Het is volgens Van Dalen daarom vooral een gebaar naar de overheid en de consument die het merk daardoor positiever zullen beoordelen.
Lees meer: