nieuws
Onderzoeker Windesheim: "Computergames kunnen gymles verbeteren"
Digitale games en ICT kunnen de gymles kwalitatief verbeteren. Dat zegt lector Ivo van Hilvoorde van Hogeschool Windesheim.
Van Hilvoorde deed onderzoek naar de invloed van digitale technologie op sport- en beweeggedrag van kinderen. Daaruit blijkt dat bij nieuwe generaties de grenzen tussen offline en online sport vervagen en dat het gebruik van digitale games mede bepaalt hoe kinderen bewegingen aanleren en hoe ze in aanraking komen met sport.
Boek en symposium over digitalisering in de sport
Uit het onderzoek blijkt dat computergames en digitalisering niet alleen maar slecht zijn voor de beweging van kinderen, de gymles kan er beter van woorden: "Een voorwaarde is dat leerkrachten bekend zijn met de technologie en in staat zijn om die te verbinden met de uitgangspunten en doelen van het onderwijs." Van Hilvoorde zette zijn bevindingen in het boek ‘Van tikken naar taggen’. Het boek wordt aangeboden op 22 januari tijdens een symposium over de ontwikkelingen van de digitalisering in de sport en het bewegingsonderwijs.
Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via een WhatsApp-bericht: 06 - 57 03 33 33.
Lees meer: