nieuws

Bekerfinale levert Zwolle economische winst op

PEC Zwolle levert dankzij de bekerfinale gratis naamsbekendheid en economische winst voor de stad Zwolle. Daar kan geen dure marketingcampagne tegenop.
De naamsbekendheid die Zwolle krijgt dankzij alle aandacht voor PEC Zwolle is omgerekend naar een reclamecampagne wel 1 miljoen waard, denkt burgemeester Henk-Jan Meijer van Zwolle. De sportieve prestaties en de positieve uitstraling van de club hebben een flinke spin-off naar de stad en de regio.

Lage kosten, hoog rendement

Mocht PEC Zwolle winnen zondag dan kost de opbouw van een podium voor de huldiging en alle beveiliging eromheen de stad wel zo'n 50.000 euro, maar dat verdient zich dubbel en dwars terug. Ook de horeca en middenstand in Zwolle kunnen daar dan na de wedstrijd en op de dag van de huldiging flink van profiteren.

Enschede en FC Twente

De gemeente Enschede heeft dankzij FC Twente ervaring met het succes van een voetbalclub voor de stad. Hoewel daar de naamsbekendheid van de club meer afstraalt op de regio, dan op de stad zelf.  "Een beetje jammer", vindt directeur Wendrich van Enschede promotie. Aan de andere kant is de aanhang FC Twente ook afkomstig uit de wijde regio, en wordt er toch in Enschede het meest aan de club verdiend.

"beker is al binnen"

Of Zwolle wint zondag of niet, de KNVB-beker is in elk geval al in Zwolle geweest. Vrijdag was de originele beker te bewonderen in een aantal Zwolse horecagelegenheden. Liefhebbers mochten met de beker op de foto.  De beker, eigendom van de voetbalbond, werd wel streng bewaakt. PEC Zwolle zal dus zondag zelf aan de bak moeten om de beker definitief naar Zwolle te halen.
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.