Bewoners Hofkampstraat Almelo sturen open brief aan burgemeester

Gemeentehuis in Almelo
Bewoners van de Hofkampstraat in Almelo willen dat de burgemeester iets doet aan de overlast die een buurtbewoner veroorzaakt. Dit laten ze weten in een open brief.
In de brief laten de bewoners weten al sinds oktober 2012 ernstige overlast te hebben van de 66-jarige man in de straat. Sommige buurtbewoners lopen zelfs met lichamelijke en geestelijke klachten rond. Twee weken geleden werd de man driemaal in vier dagen gearresteerd, onder meer voor een poging tot zware mishandeling nadat hij vanaf het balkon zware bloempotten naar beneden gooide. De man is inmiddels weer vrij.

Buurtbewoners willen gesprek

De bewoners willen dat burgemeester Hermans van Almelo de tijd neemt om te kijken naar het overlastdossier. Ze refereren daarbij onder meer aan een raadsvergadering van maart dit jaar, waarin de burgemeester het heeft gehad over het Integraal Veiligheidsbeleid 2014-2017 met als thema: "Almelo staat op Veilig". De buurtbewoners willen met de burgemeester in gesprek om zo tot een definitieve oplossing te komen.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.