nieuws

Stadsbank Oost Nederland in Enschede gaat klachten beter afhandelen

Stadsbank Oost Nederland gaat klachten beter afhandelen
Stadsbank Oost Nederland gaat klachten beter afhandelen
De Stadsbank Oost Nederland gaat klachten beter afhandelen. Klanten van de bank vinden de wijze waarop de bank klachten afhandelt matig. Dat blijkt uit een klantonderzoek dat de bank heeft laten uitvoeren.
811 Klanten deden mee aan het onderzoek. Directeur Coen Luttikhuis is ondanks de kritiek blij met de uitkomsten van het onderzoek. De bank liet het onderzoek uitvoeren om er ook achter te komen waar de klanten minder tevreden over zijn. "De komende tijd werken we aan verbetering", zegt Luttikhuis. "We onderzoeken inmiddels hoe we het beste de klachtenafhandeling kunnen aanpassen. We zullen hierover ook duidelijker gaan communiceren."
Aan het begin van dit jaar lag de dienstverlening van de Stadsbank Oost Nederland onder vuur. Bij een meldpunt van de partij Enschedeanders.nl kwamen tientallen klachten binnen. De meeste klachten gingen over de trage werkwijze van de stadsbank. In het klantonderzoek hebben de meeste klanten daar geen klachten over.
De stadsbank wordt verder omschreven als des­kundig, betrouwbaar, resultaat- en klantgericht. De telefonische bereikbaarheid en de openingstijden zijn nog wel een pijnpunt.
Opvallend is dat jongeren tot 30 jaar kriti­scher zijn over de dienstverlening dan oudere klanten. Luttikhuis gaat uitzoeken waarom dat is. "Mogelijk zijn jongeren ongedul­diger als het gaat om een oplossing voor hun schuldenproblematiek, waardoor hun oordeel negatiever uitvalt."

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.