Huismeester Windesheim Zwolle ontdekt brand en krijgt hulp van onbekende buurjongen

Hij was op het moment van de brand bij een ander gebouw, maar ineens ontdekte huismeester Verheuven van Hogeschool Windesheim in Zwolle brand bij gebouw C.

"Ik heb gelijk collega's gealarmeerd om te ontruimen. En toen kwam spontaan een jongen uit de buurt helpen. Samen hebben we feitelijk de brand geblust."

Brandweer snel ter plaatse

De huismeester en zijn onverwachte hulp konden niet bij het dak komen, waar het op dat moment brandde. Wel wisten ze twee lichtkoepels die brandden te blussen. Ondertussen bleek de brandweer snel ter plaatse om de rest van het vuur te blussen.

Held

Volgens Verheuven is vooral op de tweede verdieping van het gebouw veel schade. "Er zijn tafels verloren gegaan en de vloerbedekking. Maar wat me van vandaag vooral bijblijft is het optreden van die jongeman. Hij was echt een held."

De huismeester en de onbekende jongen hadden tijdens het blussen rook ingeademd en zijn ter plekke door ambulancepersoneel behandeld. Vooral de jongeman kreeg behoorlijk wat rook in zijn longen zei de huismeester. Beiden hoefden na de behandeling niet naar het ziekenhuis.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via een WhatsApp-bericht: 06 - 57 03 33 33.
Meer over dit onderwerp:
ZWOLLE HOGESCHOOL WINDESHEIM
Deel dit artikel: