Moederbedrijf van Grolsch wil ander imago en zo meer vrouwen aan het bier

SABMiller, het moederbedrijf van bierbrouwer Grolsch in Enschede, wil meer vrouwen overtuigen bier te drinken. Dat meldde het bedrijf vandaag bij een presentatie van de groeistrategie voor de komende jaren.

SABMiller wil af van het imago dat bier alleen iets is voor mannen die sport kijken. Het Zuid-Afrikaanse bedrijf wil de concurrentie aangaan met wijn en likeuren die vaak een chiquer uitstraling hebben. Als voorbeeld voor de imagoverbetering noemt de brouwer het ordinaire kopje koffie dat de afgelopen jaren in veel horecagelegenheden is opgewaardeerd en getransformeerd tot latte macchiato, ristretto of frappino. Het concern deed vorige maand een vergeefse poging om Heineken te verleiden met een overnamevoorstel. SABMiller zelf wordt nog altijd gezien als overnameprooi voor marktleider Anheuser-Busch Inbev.

Meer over dit onderwerp:
Grolsch Enschede Nieuws
Deel dit artikel:

Reageren