Nieuws

Aandrijfmotor blijkt oorzaak problemen met bussen van Keolis, niet de software

Keolis bracht eerder naar buiten dat het stilvallen van de bussen met de software te maken heeft, maar het blijkt vermogensvermindering van de aandrijfmotor te zijn waardoor bussen stilvallen en in een veiligheidsmodus gaan.
Deze veiligheidsstand zorgde er meermaals voor dat buschauffeurs de bus met 30 km per uur op de snelweg naar een vluchtstrook moesten rijden. Waarna de reizigers achter de vangrail moesten wachten om opgepikt te worden door een vervangend vervoersmiddel. De eerste bussen die deze storing hebben ondervonden zijn inmiddels gerepareerd, maar het duurt nog weken voordat alle bussen preventief gerepareerd zijn. Momenteel rijden er geen bussen van Keolis meer op de snelweg. In plaats daarvan zijn er diesel bussen ingezet die de dienstregeling over hebben genomen.
De grens is bereikt.
Gedeputeerd Boerman
Gedeputeerde Boerman tijdens de commissievergadering van 8 september "Volgens Keolis komt de veiligheid van de passagiers en buschauffeur niet gelijk in het geding wanneer de bus afslaat, maar kan de overstap van de passagiers op de vluchtstrook naar een andere bus wel tot onveilige situaties leiden." Het is niet de eerste keer dat Keolis ter sprake komt binnen het provinciebestuur. Keolis rolt van de ene naar de andere problematiek rondom hun bussen en dienstregeling. Volgens gedeputeerde Boerman is de grens bereikt. Dit heeft hij dan ook kenbaar gemaakt aan Keolis.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.