nieuws

Veel vragen en reacties op verplichte overstap van Ziggo naar Caiway

De verplichte overstap van Ziggo naar Caiway in het gebied van netwerkbeheerder Cogas roept veel vragen en reacties op. Er is zelfs al een Facebook-pagina aangemaakt Cogas, wij kiezen zelf, waar veel klanten hun ongenoegen uiten.
Op deze website werd op een eerder bericht over de overstap al veel gereageerd. "Nou ja, belachelijk!!! Gaat Cogas het abonnement dan ook compenseren? Wij zijn al jaren klant bij Ziggo (al bij @home) en zijn enorm tevreden. Caiway is veel duurder en je krijgt er veel minder voor!", zegt iemand in de reacties. "Allemaal opzeggen! Piepen ze wel anders!", "Heb cogas gebelt je mag ook naar kpn of wat anders. Alles behalve ziggo!"

Reacties op Facebook

Op de Facebook-pagina Cogas, wij kiezen zelf zijn de meeste reacties ook negatief.
"Cogas ik sta NIET bij jullie onder curatele!!! Ik ben prima instaat mijn eigen beslissingen te maken."
De techniek is voor sommige mensen al lastig genoeg.
"Ik heb net sinds een half jaar ziggo en betaald voor de decoder om op te nemen, klungels. Snap net het apparaat"
Op Twitter wordt ook veel gereageerd op het nieuws
De politiek maakt zich er ook druk om. Yuri Ankone van D66 in Oldenzaal:
Net als Gemeentebelangen Twenterand:

Veel vragen

De verplichte overstap roept ook heel veel vragen op. Mag dit eigenlijk wel zomaar?
"Als ik dat aanbod van Caiway zo bekijk, gaat het dus meer kosten voor minder aanbod. Langzamer internet, duurdere telefonie. Mag Cogas dit zomaar doen?"
"Dit kan toch niet, niet eens een keuze uit verschillende providers. Mag dit eigenlijk wel, ik vind van niet!!!!"
"en jou mail adres dan van ziggo? straks moet je hem overal aanpassen en komen de mails niet meer binnen"

Reactie van Ziggo

In een reactie op de website van Ziggo zegt de provider dat ze het jammer vinden dat Cogas de overeenkomst beëindigt en ze bedanken de klanten voor het vertrouwen. Klanten kunnen vanaf 1 januari 2015 geen gebruik meer maken van internet, telefonie en aanvullende diensten van Ziggo en zullen een ander abonnement moeten afsluiten.
Lees meer:

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.