nieuws

Cogas Almelo de kop van Jut op social media sinds de Ziggo/Caiway-rel

Het webcareteam van Cogas in Almelo weet waarschijnlijk niet wat het meemaakt: Van een paar vermeldingen per dag op social media naar honderden tegelijk. Reden? De mededeling dat klanten verplicht moeten overstappen van Ziggo op Caiway.
De eerste twee weken van oktober was er niks aan de hand. In twee weken tijd werden er via social media als Twitter en Facebook en via nieuwswebsites en fora in totaal 156 berichten verstuurd waarin Cogas werd genoemd. Dat blijkt uit een analyse met behulp van Coosto.
Hoe compleet anders was dat de afgelopen dagen. Sinds Cogas bekendmaakte dat het bedrijf afscheid neemt van Ziggo en verdergaat met Caiway stromen de berichten binnen. In totaal zijn er in die paar dagen tot nu toe al bijna zesduizend berichten over verstuurd.
Uit de analyse met behulp van Coosto blijkt ook duidelijk dat er vooral negatieve berichten worden verstuurd. De medewerkers van het webcareteam van Cogas doen wat ze kunnen, maar lukt het niet om iets te doen tegen het negatieve sentiment.
Het aantal vermeldingen op social media is sinds afgelopen weekend wel wat afgenomen. Maar het einde van de discussie is nog lang niet in zicht. Verschillende instanties willen dat er kritisch gekeken wordt naar het verplicht overstappen.
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.