nieuws

Consumentenbond inventariseert klachten over Cogas en keuze voor Caiway

Consumentenbond bemoeit zich met Cogas
Consumentenbond bemoeit zich met Cogas
De Consumentenbond inventariseert klachten en vragen over de verplichte overstap naar een andere provider in het gebied van netbeheerder Cogas.
Cogas, de netbeheerder in een groot deel van Twente, beëindigt het contract met Ziggo en verplicht de mensen over te stappen naar Caiway, of een andere ADSL-aanbieder.
De Consumentenbond roept op haar website op mee te praten over de overstap. "Mogelijk dat de zorgen en vragen later gebruikt kunnen worden in."

130 euro duurder

Een aantal mensen heeft dat inmiddels gedaan. Die mensen maken zich vooral grote zorgen over de wijziging van e-mailadressen en de extra kosten voor gelijke diensten. Eén klant rekent Cogas voor dat hem dat 130 euro per maand extra gaat kosten voor belbundels en interactieve tv.
Hij heeft bezwaar aangetekend. Cogas reageerde met de opmerking dat de nieuwe provider Caiway een goed aanbod zal hebben.

Aandeelhouder gemeente Almelo

Een andere klant heeft de gemeente Almelo om actie gevraagd. De gemeente is aandeelhouder van Cogas. De Almeloër heeft verantwoordelijk wethouder Van Marle aangeschreven en zijn zorgen geuit over de gedwongen overstap.
"Anno 2014 is het merkwaardig dat we als zelfstandige burgers geen keuzevrijheid hebben. Hoor graag wat jullie als gemeente en als aandeelhouder van Cogas voor je burgers in deze gaan ondernemen."
Inmiddels is de online-petitie tegen het besluit van Cogas bijna 5400 keer getekend. De ondertekenaars willen keuzevrijheid.
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.