'Always in egg-tion for you' en 'Van die sign er niet zo veel' in Slechtste Slogan Verkiezing

"Always in egg-tion for you" van Bouwhuis Enthoven uit Raalte en "Van die sign er niet zo veel" van Robin Design uit Enschede zijn genomineerd voor de Slechtste Slogan Verkiezing. Een jury noemde hun slogans 'tenenkrommend' en selecteerde de twee bedrijven met acht anderen voor de titel.

Op het gebied van reclame heb je al de Gouden Loekie voor het beste spotje en de Loden Leeuw voor het slechtste. Maar naast spotjes op radio en televisie maken veel bedrijven ook gebruik van slogans. Op hun bedrijfswagen, op hun pand of op reclameborden.

Tien genomineerden

En die slogans zijn niet altijd even goed, oordeelt het platform Slechte Slogans. Daarom wordt dit jaar voor de derde keer op rij een verkiezing gehouden voor de allerslechtste slogan. Uit bijna 280 inzendingen koos een jury tien 'toppers'.

De genomineerde bedrijven uit Raalte en Enschede hebben allebei de slogan op hun bedrijfswagens staan. Robin Design uit Enschede laat wel weten dat "Van die sign er niet zo veel" niet de officiële slogan is. Het bedrijf dat de stickers voor op de bus verzorgde, had dat bedacht en Robin Design vond het wel grappig en liet het daarom staan.

Online stemmen

De Overijsselse genomineerden nemen het op tegen slogans als Watt ledt je (Aerts Lighting), Uw kind, ook ons een zorg (H30 kinderdagverblijf), Frequent Vlaaier Kaart (Multivlaai) en Go fun yourself (Toyota Aygo). Alle genomineerden staan op sloganverkiezing.nl. Daar kun je ook je stem uitbrengen.

Stemmen kan van 8 tot 14 december. De uitslag wordt 15 december bekendgemaakt. De winnende slogan van 2012 - De worst musical ever van Hema de musical - kreeg veel reacties op sociale media. Veel mensen vonden de slogan juist wel geslaagd.

Meer over dit onderwerp:
Enschede Raalte Nieuws
Deel dit artikel:

Reageren