nieuws

Rookworst gaat HEMA niet redden volgens marketingexpert uit Enschede

De V&D, Blokker en de HEMA hebben het zwaar. Winkels die goedkoop zijn of exclusieve producten bieden, prikkelen de consument nog wel. De rookworst gaat de HEMA niet redden, zegt marketingexpert Jorik Heins uit Enschede.
Volgens de Enschedese marketingexpert is het verrassingselement noodzakelijk. Anders koopt de consument liever via internet. "Wisselingen in het aanbod, zoals bij de Action, zorgt ervoor dat de consument meer koopt dan nodig. En bij die keten loopt het goed."

Ook jonge klant wil extra service

Service is de andere grote peiler. "Als je bij de MediaMarkt een tv koopt, weet de verkoper niet meer over de tv dan de koper. Bij een familiebedrijf krijg je juiste informatie en veel extra service." Bij het mediabedrijf Hemmers in Enschede is het klantenbestand met 35 procent gestegen. "Puur door mond-tot-mondreclame en omdat de verkoper ervoor zorgt dat de tv netjes in je woonkamer wordt geïnstalleerd."

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.