Nieuws
Bedrijven steeds guller met kerstpakketten: "Extraatje in moeilijke tijden"

Bedrijven worden steeds guller met het vullen van kerstpakketten voor hun medewerkers. Dat zegt Jurgen Volmbroek van het bedrijf Uwkerstpakket.nl uit Borne. Hij ziet dat bedrijven juist nu, in moeilijkere tijden, meer geld uitgeven aan kerstpakketten.
Zo'n 170.000 pakketen worden in zijn fabriekshal in Borne gevuld met eten, drinken en andere spullen. "We merken dat bedrijven meer dan ooit kiezen voor 'A-merken'. Juist omdat die producten in de supermarkt duurder worden. Daarnaast gaan bedrijven mee in de energiecrisis."
Van koffer naar dekentje
Want dekentjes zijn niet meer aan te slepen. "We hebben al 40.000 fleecedekens ingepakt en er is nog een container onderweg", vervolgt Volmbroek. "Bedrijven willen de medewerkers een steuntje in de rug geven door de hoge energieprijzen. Je ziet dat bedrijven sowieso druk zijn met de trends van nu, zoals duurzaamheid. De 'douchetimer' wordt ook ontzettend veel verkocht."
We namen een kijkje tijdens het inpakken van de kerstpakketten:
Bedrijven steeds guller met kerstpakketten
Volmbroek zag de inhoud van de pakketten de afgelopen jaren flink veranderen. "Voor corona waren trolley-koffertjes nog erg populair. En we merkten dat vuurkorven veel verkocht werden. Maar toen het coronavirus rondging en mensen niet meer konden reizen, was het snel afgelopen met de koffertjes. Toen werden de 'anderhalve meter-pakketten' populair."
Nieuwe trend
Hoewel het binnen anderhalve maand al kerst is, denkt Volmbroek alweer aan volgend jaar. "We beginnen in januari alweer met het bezoeken van beurzen. En dan kan het samenstellen van de pakketten voor 2023 al snel beginnen."
Wat dan de trend zal zijn? "Dan verwacht ik dat duurzaamheid wederom een populair thema zal zijn. Wie weet wat er dan nog meer gewild is..."
