nieuws

Sponsoractie voor behoud selectie en Voetbalacademie FC Twente

Voetbalacademie van FC Twente
Voetbalacademie van FC Twente
Een aantal sponsors en supporters wil met de actie 'FC Twente blijft van ons' de club financiële steun geven. Het initiatief hiervoor is ontstaan binnen de business clubs van FC Twente en ook uitsluitend gericht op de leden van die clubs.
Met de actie hebben de initiatiefnemers een duidelijk doel voor ogen: het behoud van de kwaliteit van de huidige selectie en de Voetbalacademie van FC Twente. Met name dat laatste is van groot belang, stelt Jan Gerritsen namens de initiatiefnemers. "De primaire focus is voor ons de academie. Als de talenten geen goede toekomst bij onze club kan worden geboden, loop je het risico dat ze naar een andere club verkassen. Dat moet je niet willen".

Toegangskaarten voor het stadion

Met de inzamelingsactie hebben sponsors de keuze uit drie pakketten, oplopend van 1.250 euro naar 2.500 euro of 5.000 euro. "Voor dat geld krijgt men dan een aantal toegangskaarten voor het stadion. Het is natuurlijk niet zo dat men in waarde terugkrijgt wat men betaalt. Je krijgt dus niet voor 5.000 euro aan toegangskaarten, laat dat duidelijk zijn", stelt Gerritsen.
FC Twente verkeert al een tijd in financieel zwaar weer en de initiatiefnemers van de actie hopen dat de sponsors extra hun best willen doen voor hun club. "De sponsors zijn natuurlijk al financieel betrokken bij FC Twente. Ze betalen al mee. Maar door ook mee te doen aan deze actie willen we laten zien dat we de club echt heel graag willen helpen."

'Paar ton tot misschien een half miljoen euro'

Wat het op gaat leveren, is voor Gerritsen moeilijk in te schatten. "Je kunt denken aan een paar ton tot misschien wel een half miljoen euro. Ik heb geen idee, maar het belangrijkste is dat we die Voetbalacademie voor FC Twente kunnen behouden." Morgenochtend wordt met FC Twente gesproken over de actie. Alle sponsors worden binnenkort benaderd.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.