Nieuws
Callcenter voor (energie)besparing failliet verklaard

Het bedrijf RBA Besparing uit Deventer is afgelopen week failliet verklaard. Het callcenter had zich gespecialiseerd in de verkoop van energiecontracten en tv-, internet- en telefoniecontracten en andere producten waarmee particulieren konden besparen op de vaste lasten.
RBA profileert zich op internet als 'het leukste callcenter van Nederland' en meerdere medewerkers hebben reviews geplaatst hoe goed ze het er naar hun zin hebben.
Geen personeel meer
Volgens curator Richard van Weelderen leidde het bedrijf echter al sinds de zomer van 2022 een slapend bestaan en waren er geen activiteiten meer. Ook was er geen personeel meer in dienst.
De curator zegt de bestuurder nog maar kort te hebben kunnen spreken, maar daarbij was al wel duidelijk geworden dat met het wegvallen van een grote opdrachtgever ook de inkomsten waren opgedroogd. Daarop vroeg de bestuurder zelf het faillissement voor zijn bedrijf aan. "Maar op korte termijn ga ik met de bestuurder rond de tafel en verwacht dan meer te horen."
Het callcenter werkte vanuit een bedrijfsverzamelgebouw aan de Hunneperkade.