nieuws

Zwolle lanceert website voor Koningsdag en laat ook eigen logo zien

De website en het beeldmerk
De website en het beeldmerk
De gemeente Zwolle heeft een eigen website gelanceerd voor het bezoek van koningin Máxima en koning Willem-Alexander aan de stad op 27 april, Koningsdag.
Op de website stelt de stad zich voor aan toekomstige bezoekers, is informatie te vinden over de historie van Zwolle met de koninklijke familie en worden antwoorden gegeven op de meest gestelde vragen. 

Eigen beeldmerk

De gemeente komt naast de website ook met een eigen beeldmerk voor het evenement. Het bestaat uit een logo en een banner. 
Daarmee is Zwolle niet de eerste met een logo voor Koningsdag. Twee andere ondernemers kwamen al met een logo: Multicopy uit Zwolle en Advice uit Wijhe.

Onvrede over uitvoering

Bij reclamebureau Advice is er wel onvrede over de bouw van de website en het ontwerp van het beeldmerk. Volgens directeur Pim van der Wildt had de gemeente voor de uitvoering in de eigen regio moeten kijken. 
De gemeente geeft aan te werken op basis van afspraken in het kader van Dimpact. Daarbij kopen meerdere gemeentes samen kennis en diensten in en is er sprake van inkoopvoordeel.
Ook zouden ambtenaren die de site moeten vullen op deze manier al kennis van het gebruikte systeem hebben. 

Welke is de mooiste?

Nu zijn er dus drie logo's in omloop, waarvan één officieel uitgegeven door Zwolle. 

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.