Isala

Isala herkent kritiek, griepgolf grote oorzaak van toename werkdruk

Het Isala ziekenhuis in Zwolle herkent de kritiek van verhoogde werkdruk bij werknemers, maar zegt dat vooral de extreme griepgolf van de afgelopen maanden de grote boosdoener is.
Tijdens de griep waren er veel erg zieke mensen die het ziekenhuis moest opvangen, ook de mensen die normaal in de verzorgingshuizen en verpleeghuizen zouden worden verzorgd. Ook het eigen personeel werd geplaagd door de griep. Dat er bij de SP meldingen zijn van een hoge werkdruk begrijpt het ziekenhuis, maar Isala zegt dat de veiligheid van de patiënten nooit in het geding is geweest.

Bureaucratie

Medewerkers hebben ook problemen met het elektronische dossiersysteem waarin ze moeten werken. Ook dat is een bekend probleem bij het ziekenhuis en daar zijn aanpassingen in gedaan. Er wordt gekeken naar een ander systeem.
"Dat veel administratief werk voor medewerkers in een piek-periode dan net de druppel is die de emmer doet overlopen kan ik begrijpen. Gelukkig is de griep-epidemie aan het afnemen en normaliseert de stroom van patiënten. Helaas is het nu eenmaal zo dat de bureaucratie in de zorg is toegenomen."
Rob Deelman van de Raad voor Bestuur zegt dat het ziekenhuis de klachten serieus neemt en ook kent, maar dat hij graag van het meldpunt hoort wat zij aan verhalen binnenkrijgen, zodat de Isala waar nodig actie kan ondernemen.
Lees meer:

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.