Nieuws

'Twentie' schittert in reclamespot à la Hollywood

Mooie beelden, een strak klassiek muziekje en een diepe Amerikaanse voice-over die praat over 'the story of Twentie'. Hebben we het hier over een Hollywoodfilm of een reclamespot?
Wie de nieuwe commercial voor de regio Twente bekijkt, kan zich die vraag best stellen. Want de aanpak van Stichting Twente Branding doet eerder denken aan een Amerikaanse filmtrailer dan een promotiefilm.
De clip is bedoeld om Twente als 'hightech regio' en de baanmogelijkheden die er zijn te promoten.

Wisselende reacties

Sommige mensen vinden de clip leuk, zoals Will Lenssen. Hij woont in Canada en kan deze promotie voor Twente wel waarderen. "Wow! Geweldig filmpje", schrijft ook Anneriek Schönbaum. 
Toch is er ook kritiek. Waar is FC Twente bijvoorbeeld in de clip? Dat vraagt Jarno Vedders zich af.
En Fokke Bruinsma is het niet eens met de keuze voor de taal: "Tweante, woarumme noe toch in Amerikaans! Denk ie noe echt dat dee leu oet Amerika noar de Dinkel kump um te goan wark'n?"
De video is, ondanks de kritieken, inmiddels wel meer dan 300 keer gedeeld op Facebook.
Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via een WhatsApp-bericht: 06 - 57 03 33 33.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.