Rabobank

Klantenservice callcentra Rabobank verdwijnen uit de regio

Rabobank sluit regionale callcentra
Rabobank sluit regionale callcentra
Bij de Rabobank verdwijnen de lokale callcentra waar klanten heen kunnen bellen met vragen. Zo'n 1500 medewerkers verliezen hun baan.
Het schrappen van de callcentra is volgens het Algemeen Dagblad onderdeel van de grote reorganisatie van de Rabobank die in december 2015 werd aangekondigd.

Meer online bankzaken

Van de nu nog 105 callcentra waarbij lokale medewerkers klanten te woord staan blijven er straks 8 over. Waar die komen en wie er precies worden ontslagen kan de bank nog niet zeggen.
De reden voor het schrappen van de callcentra is dat steeds minder mensen telefonisch contact opnemen met hun bank, omdat er veel online wordt geregeld.

Bezuinigingen bij Rabobank

In 2013 kondigde de bank de eerste grote reorganisatie aan, 10.000 banen verdwenen bij de bank. Nu komen daar nog eens 9000 banen bij, waaronder dus de klantenservice-medewerkers.
Hoewel het AD zegt dat de reorganisatie van 2013 nog niet helemaal is afgerond zullen de callcentra in de loop van 2017 verdwenen zijn. Het is niet bekend hoeveel callcentra er in Overijssel zitten.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.