nieuws

TV Oost niet te ontvangen in delen Overijssel na werkzaamheden Ziggo

TV Oost niet overal te ontvangen
TV Oost niet overal te ontvangen © Thinkstock
Na werkzaamheden van kabelprovider Ziggo is TV Oost op bepaalde plaatsen in de provincie niet meer te ontvangen. Er komen vooral meldingen binnen uit het noordoostelijke deel van Overijssel.
De werkzaamheden zijn medio januari door Ziggo gedaan. Daarna bleek een deel van de Ziggoabonnees, ongeveer duizend huishoudens, niet meer naar TV Oost te kunnen kijken.
Ook de andere regionale omroepen zijn bij deze huishoudens niet meer te ontvangen. 

Vooral langs noordoostelijke grens

De storing heeft vooral effect op huishoudens langs onze noordoostelijke provinciegrens. Storingen komen binnen uit het gebied van Steenwijk tot Hardenberg. Ook in het zuiden van Drenthe zijn er problemen. 
Ziggo heeft de werkzaamheden uitgevoerd om de beeldkwaliteit te verbeteren. Hiervoor is een aanpassing gedaan in het signaal. Maar dit kan er dus nu toe leiden dat het signaal niet goed binnenkomt op uw toestel.

Wat kan ik doen?

Als u TV Oost niet meer kunt ontvangen, is het nodig om uw Ziggo-kastje opnieuw af te stellen. Ook kan het zijn dat u de insteekkaart, als u die heeft, opnieuw moet afregelen.
Hoe u dit doet, kunt u vinden in de handleiding van uw Ziggo-kastje, of door contact op te nemen met de klantenservice van Ziggo.

Monteur komt langs

Mocht het opnieuw afstellen ook niet werken, dan is het mogelijk nodig dat er een nieuwe wandcontactdoos geplaatst wordt. Het gaat hierbij om het aansluitdoosje in de muur, waar uw kabel- of antenneaansluiting uit komt.
Na een melding bij de klantenservice (0900-1884) zal Ziggo een monteur sturen die een nieuwe contactdoos komt plaatsen.

Het gaat niet vanzelf over

Mocht u TV Oost niet kunnen ontvangen, dan is het van belang dat u bovenstaande stappen volgt. De storing zal niet uit zichzelf over gaan, aldus Ziggo.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.