nieuws

Online meldpunt gestart voor klachten over PlusOV

Taxi (stockfoto)
Taxi (stockfoto)
De problemen rond vervoerscentrale PlusOV zijn twee maanden na de start nog steeds niet verholpen. Betrokkenen hebben daarom een online meldpunt in het leven geroepen, dat klachten over PlusOV gaat verzamelen.
De organisatie achter het meldpunt wil hiermee dat gemeenten duidelijk in kaart kunnen brengen welke klachten er zijn en waar het nog steeds mis gaat. 

Rapportage aan wethouders

Het meldpunt is deze maand opgericht. Met alle klachten die binnenkomen, willen de betrokkenen een rapportage kunnen aanbieden aan de verantwoordelijk wethouders in de verschillende gemeenten waar PlusOV actief is.
Op de website van het Meldpunt PlusOV zijn weinig lovende woorden over de vervoerscentrale te vinden: "PlusOV laat jongeren, ouderen, verstandelijk of lichamelijke beperkten vaak (letterlijk) in de kou staan."

Problematische start

PlusOV is sinds augustus actief als vervoerscentrale van negen verschillende gemeenten, waaronder Deventer. De centrale is verantwoordelijk voor het vervoer voor kwetsbare reizigers, zoals kinderen met een beperking of ouderen. 
Sinds de start zijn er al problemen. Hoewel die problemen na de eerste week in september af leken te nemen, werkt de vervoerscentrale volgens het Meldpunt PlusOV nog steeds niet foutloos.
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:
Lees meer:

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.