Kritiek op biermerk Kornuit na actie met gratis vliegtickets
Deelnemers kunnen daarmee vervolgens vliegen naar Berlijn, Milaan, Madrid, Parijs, Dublin of Londen. Volgens critici op Twitter en Facebook rijmt dit niet met de duurzame doelstelling die Kornuit heeft.
Het hippe biermerk Kornuit heeft duurzaamheid waanzinnig hoog in het vaandel. Uiteraard. En dus geven ze bij de aanschaf van twee van hun waanzinnig duurzame kratjes vliegtickets weg. Uiteraard.
Oproep! @Grolsch slaat vol op de duurzaamheidsdrum met z’n Hipsterbier Kornuit. Ik roep bij deze voor het eerst op tot een algehele boycot van een bedrijf door duurzaam Nederland. Dit soort nepgroen kunnen we gewoon missen als kiespijn. Met je gerecyclede kratjes
Kornuit weerlegt de kritiek op de eigen Facebookpagina. "Bij deze actie hebben we kritisch gekeken naar de invulling ervan. We maken gebruik van niet-verkochte stoelen op reeds geplande vluchten. Deze krattenactie zorgt dus niet voor additionele vluchten naar de betreffende steden."
Grolsch, de brouwer achter Kornuit, gebruikt het merk juist voor veel duurzame projecten. Zo worden op festivals herbruikbare bekers gebruikt en wordt Kornuit verkocht in bierkratten die zijn gemaakt van honderd procent consumenten plasticafval.