Kritiek op biermerk Kornuit na actie met gratis vliegtickets

Een actie met gratis vliegtickets is biermerk Kornuit op een storm van kritiek op social media komen te staan. Het merk uit de stal van brouwerij Grolsch geeft een tweede vliegticket weg bij aankoop van twee kratten Kornuit.

Deelnemers kunnen daarmee vervolgens vliegen naar Berlijn, Milaan, Madrid, Parijs, Dublin of Londen. Volgens critici op Twitter en Facebook rijmt dit niet met de duurzame doelstelling die Kornuit heeft.

Kornuit weerlegt de kritiek op de eigen Facebookpagina. "Bij deze actie hebben we kritisch gekeken naar de invulling ervan. We maken gebruik van niet-verkochte stoelen op reeds geplande vluchten. Deze krattenactie zorgt dus niet voor additionele vluchten naar de betreffende steden."

Grolsch, de brouwer achter Kornuit, gebruikt het merk juist voor veel duurzame projecten. Zo worden op festivals herbruikbare bekers gebruikt en wordt Kornuit verkocht in bierkratten die zijn gemaakt van honderd procent consumenten plasticafval.

Deel dit artikel: