Woning voorlopig onbewoonbaar na brand in Raalte

Een rijtjeswoning in Raalte is voorlopig onbewoonbaar geraakt bij een felle brand in de keuken. De bewoner die alleen thuis was, wist op eigen kracht naar buiten te komen. Hij is met ademhalingsklachten naar het ziekenhuis gebracht.

Bij de brandweer kwam vlak voor middernacht de melding binnen van de brand in het huis aan De Maten. Het was een felle brand die was ontstaan in een frituurpan, maar het vuur was snel onder controle. Het vuur heeft de keuken volledig verwoest en de rest van het huis heeft flinke rook-, roet- en waterschade en is voorlopig onbewoonbaar.

De brandweer heeft vier katten en een hond uit de woning gered. Een vijfde kat was zelf al aan de vlammen ontsnapt. De dieren maken het goed en zijn overgedragen aan familieleden van de bewoner.

De buren moesten korte tijd hun huizen uit vanwege de rook, maar nadat hun huizen waren gelucht konden ze in hun eigen bed de nacht doorbrengen. Hoe de brand kon ontstaan, wordt nog onderzocht.

Heb je opmerkingen of aanvullingen op dit bericht? Stuur ons direct een WhatsApp-bericht: 06 - 57 03 33 33.

Meer over dit onderwerp:
Salland woningbrand Nieuws 112 nieuws
Deel dit artikel: