Praat Mee: Telecomaanbieders moeten stoppen met het laten vervallen van ongebruikte data

Telecomaanbieders moeten stoppen met het laten vervallen van ongebruikte data en belminuten aan het einde van de maand

Kan je niet stemmen? Klik dan hier.

Internetdata en belminuten zijn bij alle providers in Nederland maximaal één maand geldig. Met uitzondering van Telfort, daar is de bundel maximaal drie maanden geldig. De Consumentenbond vindt dit absurd

"Stel je eens voor dat de supermarkt aan het einde van de maand je halfvolle pot pindakaas komt ophalen", zegt directeur Bart Combée. "En je voor een nieuwe pot laat betalen als je de maand erna weer pindakaas op brood wilt. Dat zouden we toch allemaal heel gek vinden? Toch is dat precies wat hier gebeurt. Dat kan niet. Als consument heb je voor die bundel betaald." 

Vind jij wel prima hoe het nu gaat? Of zou je dit liever anders zien? Praat met ons mee en laat een reactie achter op onze site, op Facebook of via Whatsapp. Dat kan op het nummer 06-570 33 333. Als je een leuke spraakmemo stuurt, kunnen wij die ook misschien laten horen in onze radio-uitzending. 

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Stuur ons direct een WhatsApp-bericht: 06 - 57 03 33 33.

Meer over dit onderwerp:
Praat Mee Praat mee Nieuws
Deel dit artikel:

Reageren