Praat mee: Het is goed dat het LAKS een klachtenlijn heeft voor scholieren

Het is goed dat het LAKS een klachtenlijn heeft voor scholieren

Lukt het niet te stemmen? Klik dan hier.

Op de eerste dag van de eindexamens heeft het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) meteen al duizenden klachten gekregen. Of dat de opmaat is voor een overtreffing van het aantal klachten van vorig jaar (177.000), zal de komende weken blijken, de examens duren nog tot 23 mei.

Jaarlijks ontvangt het LAKS de meest uiteenlopende klachten. Vaak gaan die over de inhoud van een examen, maar ook de omstandigheden waarmee de scholieren tijdens het examen te maken krijgen komen aan bod. Een stinkende surveillant, een rondzoemende wesp of luidruchtige bouwvakkers; de scholieren klagen doorgaans wat af.

Wat vind jij? Is het goed dat het LAKS een klachtenlijn heeft voor de scholieren? Of maken de examenkandidaten er te veel en te makkelijk gebruik van? Laat het ons weten door te stemmen en te reageren, hieronder of op Facebook. Een audioboodschap inspreken via WhatsApp mag ook, dat kan via 06 - 570 33 333.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via een WhatsApp-bericht: 06 - 57 03 33 33.

Meer over dit onderwerp:
praat mee examens laks Praat mee Nieuws
Deel dit artikel:

Reageren