Dalfsen laat zich informeren over aanpak Vechtdal Verbinding

De Vechtdal Verbinding gaat op de schop en dat heeft de nodige impact. Werkzaamheden, nieuwe overgangen en hinder door geluid en afsluitingen. In Dalfsen werd daarom vandaag een inloopbijeenkomst gehouden waar iedereen terecht kon met alle vragen over de verbetering van de wegen tussen Zwolle en Ommen en De Lichtmis en Slagharen.

Medio 2020 gaat de schop de grond in voor de verbetering van de N340/N48 en N377, de zogenoemde Vechtdal Verbinding. Een project waarmee ongeveer tweehonderd miljoen euro gemoeid is.

Tijdens de bijeenkomst presenteerde de provincie onder meer de aanpak van de werkzaamheden, de eerste uitwerkingen van de ontwerpen en konden geïnteresseerden vragen stellen aan medewerkers van de provincie en de aannemer.

Bertus Braakhekke uit Hardenberg kwam ook naar de informatiebijeenkomst in Dalfsen. Hij hoopt na de werkzaamheden sneller in Zwolle te zijn met de auto. “Wel jammer dat er toch stoplichten blijven. We hadden liever gezien dat alles ongelijkvloers zou blijven, zoals het kruispunt ter hoogte van Dalfsen. Maar daar zal wel op bezuinigd zijn.”

Begin bij A28
De werkzaamheden beginnen met het knooppunt met de A28, de bouw van het nieuwe tracé van de N340 en met de onderdoorgang in Balkbrug. Daarna volgen de werkzaamheden op de bestaande N340 en vervolgens wordt de N377 aangepakt. Het project moet eind 2023 afgerond zijn.

De komende tijd zijn er nog drie inloopbijeenkomsten in Oudleusen (19 september), Nieuwleusen (24 september) en Balkbrug (26 september).

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via een WhatsApp-bericht: 06 - 57 03 33 33.

Meer over dit onderwerp:
Vechtdal Verbinding Vechtdal Nieuws
Deel dit artikel: