Schuurtje in Steenwijk vliegt in brand na ontploffing

Een schuurtje in Steenwijk is vannacht na een ontploffing in brand gevlogen. De ontploffing en de daaropvolgende brand zijn vermoedelijk ontstaan toen twee jongens aan het sleutelen waren aan twee scooters. 

Beide mannen raakten gewond en zijn met brandwonden naar het ziekenhuis gebracht. De brandweer had het vuur in de Bloemstraat snel onder controle en kon voorkomen dat het vuur oversloeg naar de naastgelegen woningen.

Er was een officier gevaarlijke stoffen van de brandweer aanwezig, omdat er gevreesd werd dat er asbest was vrijgekomen bij de brand. Na een test bleek dit niet het geval. De politie doet in de loop van vandaag verder onderzoek naar de oorzaak van de brand.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via een WhatsApp-bericht: 06 - 57 03 33 33.

Deel dit artikel: