Onkruidbestrijder brandt iets te veel weg: pand Stork IMM in Hengelo ontruimd

Medewerkers van het technisch bedrijf Stork IMM aan de Hassinkweg in Hengelo moesten vanmiddag verplicht buiten een luchtje scheppen, nadat het onkruid bestrijden bij het bedrijfsgebouw uit de hand was gelopen. 

Vlammen om het ongewenste groen te verdelgen veroorzaakten te veel hitte aan het pand waardoor een raam knapte. De brand sloeg naar binnen en veroorzaakte in het pand rookschade. 

De veroorzaker van de brand (Foto: News United/ Jack Huygens)
De veroorzaker van de brand (Foto: News United/ Jack Huygens)

De brandweer heeft het pand ontruimd en controleert met een hoogwerker het dak om er zeker van te zijn dat er niet ergens nog een smeulend vuur is achtergebleven. De stichting Salvage is ingeschakeld om de omvang van de schade te bekijken.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via een WhatsApp-bericht: 06 - 57 03 33 33.

Meer over dit onderwerp:
Regio Hengelo 112 Stork brand Nieuws
Deel dit artikel: