Nieuws

Overijsselse reclamebureaus maken gretig gebruik van NOW-regeling

Overijsselse reclamebureaus krijgen overheidssteun met NOW-regeling
Overijsselse reclamebureaus krijgen overheidssteun met NOW-regeling © Pixabay
De coronacrisis heeft ook Overijsselse reclamebureaus hard geraakt. Dat blijkt uit een overzicht dat het mediatijdschrift Adformatie publiceerde van bedrijven die de eerste hulpregeling NOW 1.0 hebben aangevraagd. 
Trimm Multimedia in Enschede kreeg een voorschot van 413.724 euro en krijgt daarmee de meeste steun van de Overijsselse reclamebureaus. Het Almelose Adwise volgt met 384.417 euro.

NOW
De Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW) is bedoeld voor werkgevers die als gevolg van de coronacrisis kampen met een omzetverlies van ten minste twintig procent, vanaf 1 januari 2021 moet er sprake zijn van een daling van ten minste dertig procent. Via het UWV kunnen zij een aanvraag indienen voor een tegemoetkoming in loonkosten. Voorwaarde is dat bedrijven geen medewerkers mogen ontslaan.

De eerste hulpregeling NOW liep van maart tot mei. Door de impact van de crisis is de regeling verlengd. De NOW 2.0 liep van mei tot en met augustus. NOW 3.0 staat op punt van beginnen.
Hieronder het overzicht (op alfabetische volgorde) van alle Overijsselse reclamebureaus en de overheidssteun die door Adformatie worden genoemd:
  • Adwise, Almelo 384.417 euro
  • Alientrick Media Creators, Hengelo 100.962 euro
  • Artica, Ootmarsum 209.967 euro
  • Brand Builders, Wierden 136.767 euro
  • Communiq, Zwolle 69.597 euro
  • Cube, Oldenzaal 24.909 euro
  • Morskieft Ontwerpers, Hengelo 28.263 euro
  • Trimm Multimedia, Enschede 413.724 euro

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.