Datalek coronacallcenter: Steenwijker kon alle dossiers wekenlang inzien

Grote merken
Rommelig
We kregen vrijwel direct een account om in te loggen in de systemen
Toegang tot systemen

Verbindingsfout
Ik kan wel even in de agenda kijken
Proef op de som

Niet gemeld
Reactie Teleperformance
HR Director Liesbeth Polman: "Als iemand niet meer voor ons werkt, wordt het account binnen vier uur opgeheven. Dat is een regel. Ook is er een wekelijkse check waarbij inactieve accounts worden verwijderd. Het opheffen is een menselijk proces dat niet te automatiseren is en waar dus ook een fout gemaakt kan worden. Het coronacallcenter dat wij voor de GGD uitvoeren, bestaat uit 2.500 uitzendkrachten die in korte tijd ingewerkt moesten worden. Dat is een heel groot project. Het feit dat iedereen vanuit huis werkt, maakt het project alleen nog maar complexer. De situatie met deze medewerker zullen we moeten uitzoeken. Wij gaan uit van een incident en verwachten dat het van geringe omvang is. Het gaat hooguit om enkele gevallen."
Ook geeft Polman aan dat het bedrijf een VOG van de werknemers wil. Omdat het per gemeente verschilt binnen welke termijn deze afgegeven kan worden, kan het zijn dat er werknemers zijn die de verklaring nog niet hebben aangeleverd.