Recepten

Vossenbessen sinaasappel smoothie

Vossenbessen-sinaasappel smoothie
Vossenbessen-sinaasappel smoothie
Ingrediënten:   1 ½ kop vossenbessen + sap ½ kop Frambozen sorbet 1 eetlepel sinaasappelconcentraat 1 ½ kop sinaasappelpartjes

Bereiding

Schil de sinaasappel en ontvlies ze.
Een plakje boven en onder de sinaasappel van de sinaasappel snijden dan de sinaasappel schillen ter dikte van de schil met de vorm mee schillen.
Als de schil dan helemaal verwijderd is, langs het vlies van een partje snijden en dit herhalen bij het volgende vlies.
Nu kun je met je duim dit vlies vasthouden en je snijd langs het volgende vlies maakt een draaiende beweging met het mes om het volgende partje er uit te snijden.
Dit herhaal je tot je alle partjes eruit gesneden hebt.
Meet de rest van de ingrediënten af en doe ze samen in de blender of net de staafmixer in een kom.
Zet het apparaat aan en laat het enkele minuten mixen tot een luchtig geheel.

Tips

Gebruik bevroren fruit. Het staat niet vermeld op alle recepten, maar als je op voorhand je fruit ingevroren hebt, zal je smoothie dikker en kouder blijven aanvoelen. Grote stukken fruit zoals banaan of meloen kan je beter in stukken snijden voor je ze in de vriezer plaatst, zo kan je ze gemakkelijker bewerken achteraf. Eens het fruit bevroren is kan je het allemaal samen in een vrieszak steken.

Om je smoothie zo gezond mogelijk te houden

Er zijn veel mogelijkheden om het vetgehalte van je smoothie binnen de perken te houden. Zo kan je bijvoorbeeld sojamelk gebruiken ipv gewone melk, yoghurtijs gebruiken ipv roomijs en je kan voedingssupplementen toevoegen zoals tarwekiemen of eiwitpoeder.

Smoothie niet dik genoeg?

Als je smoothie niet dik genoeg is, kan je best nog enkele ijsblokjes aan het recept toevoegen. (eventueel kan je experimenteren met ijsblokjes die al een smaakje hebben)

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.