nieuws

Politie steeds vaker actief op sociale media

Politiehond Battje, Vang de Boef, Rent-een-Agent-, berichten op Facebook en Instagram en zelfs het televisieprogramma Wie is de Mol? De politie anno 2016 is van alle markten thuis. Chantal Westerhoff en Christina Mauritz van de politie herkennen de trend: "We zijn veel meer zichtbaar."
De hype op sociale media is er al een tijdje, maar de politie brengt nu ook andere zaken voor het voetlicht. "Wij laten gewoon zien, waar wij mee in aanraking komen als we aan het werk zijn. Daardoor valt het op, want als we een hondje of iets grappigs op internet zetten dan wordt dat meteen opgepikt", aldus Chantal Westerhoff.

Battje

Een politiehond trainen, gebeurde natuurlijk al jaren. Maar de nieuwste aanwinst van de politie, Battje genaamd, was echt een hit. "Hij is ook wel heel schattig." De politie denkt niet dat door toegankelijk te zijn op internet, de politie op straat aan autoriteit verliest. "Nee, je ziet dat mensen juist graag met ons meedenken, als het gaat om het opsporen bijvoorbeeld", weet Westerhoff. "Zonder de burger kunnen wij ons werk niet doen, dus het helpt ons juist", vult Mauritz aan. "We bepalen zelf wat we wel of niet plaatsen natuurlijk. Het is gewoon een heel modern middel." 

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.